6943 ◆欧州ブランド◆M's Textile Merchandiser募集!のカバー写真

プロフィール/コンタクト情報を共有します。

※エントリー状況は、他ユーザには公開されません

何をやるのか

【Key Duties and Responsibilities】
・Deliver Weekly sales reports with deep dive analysis for specific topics.
・Input Japan market insights to global Merchandising and APAC in order to influence to global product line and core offer (=must buy items).
・ Define Japan specific opportunities and needs, get approval from global and APAC to execute it with design team to maximize the sales.
・Build Merchandising strategy by category, and determine the best assortments and buy plan for retail as well as wholesale with taking balance of imports and Japan productions.
・ Ensure brand identity roll-out in the market through the product assortment with the structure with integrated work with sales and marketing.
・Connect with other country Merchandisers in APAC to improve Asian zone product efficiency and regional brand identity.
・Share buying & assortment initiatives to all stake holders (Sales, Marketing, CRM and Ecommerce team) and deliver seasonal product download training for the store staff to ensure the initiatives and sales.
・Attend strategic key accounts meetings with sales teams in order to push the brand’s strategies and develop partnership.

どんな人に来て欲しいか

【Main skills, competencies and knowledge required】
Qualification:
- More than 2years work experience of MD / MD planning, preferably at retail.
- More than 1year business English user (Conference, Reporting, Presentation, Emails…)
- TOEIC over 800 points is preferable.
- Undergraduate / Master degree in business
- Experience in Men’s fashion MD will be very useful
- Passion to Lacoste brand

Skills:
- Strong Excel and Power point skill (EXCEL functions such as IF, VLOOKUP, PIVOT are must.)
- High analytical skill with creative proposal and execution
- Excellent communication and cross function team working skill in both English and Japanese
- Self-starter and ability to work independently, to deal multi-task works proactively
- High skill of time management, to finish task by due date in high quality level within limited days in the right priority
- High interest in Men’s casual fashion with good market insights

募集情報
募集地域 茨城県 / 栃木県 / 群馬県 / 埼玉県 / 千葉県 / 東京都 / 神奈川県/横浜 / 岐阜県 / 静岡県 / 愛知県/名古屋 / 三重県 / 滋賀県 / 京都府 / 大阪府 / 兵庫県 / 奈良県 / 和歌山県 /
勤務地住所 東京都 品川区
勤務時間

フレックスタイム有り
(基本就業時間9-17:30、コアタイム10-16:00の実働7.5時間)
※在宅勤務制度有り(週2日)

勤務期間 期間なし
試用期間 3ヶ月以内
賃金

【雇用形態】正社員
【年収】600~650万円(5%パフォーマンスボーナス込)

社会保険 健康保険 / 厚生年金 / 雇用保険 / 労災保険 /
待遇・福利厚生 週休2日制 / 土日祝日休み / 交通費支給 / 社内制度あり /
企業のカバー写真
何をやっているのか/独自のサービス

あなたの未来を紡ぎます!

ファッションアパレル専門の人財紹介会社です。
スタッフは全員アパレル業界の出身者で運営しております。気軽にご相談ください。
私たちは登録者様のキャリアだけで判断せず、あなたらしいお仕事スタイルを創れるよう、転職活動をフルサポートいたします。
例えば、収入や好きなブランド、やりがい、家庭との両立など、仕事を選ぶ時の優先順位は人それぞれです。私たちは、仕事をするうえで大切にしたい要素を、あなたと共に確認しながら転職活動を進めてまいります。
弊社の特徴は良く言えば少数精鋭で全員アパレル出身者な為、求人情報のみで無く業界動向のご提供にも力を入れておりますので判断材料が多くなると喜んで頂いております。

ファッション業界での役割

人材のサポートと企業活性のコーディネイト

当たり前の話ですが、企業が属する業界の動向があり企業競争があります。
私達の仕事は「人」ですのでモノのようには造れません。
出来ることのひとつにサポートがあります。
常に変動する求められる人材価値、人物像、業界の動向、されど情報です。
ひとりづつの個性と業界でのポジショニングを認識して頂き自信を持って転職活動をしていただく土台を提供することがアパレルコンシェルの使命だと考えております。

会社情報
会社・団体名 株式会社アパレルコンシェル
資本金 500万円
設立年月 2011年10月
代表者氏名 深澤恵美子
従事者数 4名
本社所在地 東京都渋谷区恵比寿1-22-23 ヴェラハイツ316

プロフィール/コンタクト情報を共有します。

※エントリー状況は、他ユーザには公開されません